Curriculum Vitae Maud Litjens
|
|
Consultbureau AGATHA, opgericht op 5 februari 1997 |
|
2005-heden, vanuit AGATHA:
1. Ontwikkelen en geven van trainingen op gebied van communicatie,
conflicthantering, persoonlijke ontwikkeling etc: o.a. via ICM, trainings- en opleidingsbureau in Utrecht.
• opleiding/training communicatie & samenwerking, management & organisatie aan
middle managers
• trainingen klantcontact, klantgericht werken en deëscalatie aan baliemedewerkers
• trainingen employability
• trainingen communicatie op het werk; effectief communiceren
• trainingen timemanagement
• trainingen assertiviteit
• trainingen conflictmanagement
voor profit- en non-profit organisaties ((semie-)overheid en zorg)
2. Coaching en advisering van mensen die vast zitten in het werk (bv. burn-out, depressie, verbetering communicatie en/of samenwerking en conflictsituaties)
2006-2011 Office Manager medisch onderzoek UNIVERSITAIR MEDISCH CENTRUM GRONINGEN, Beatrix Kinderziekenhuis ongeveer acht uur per week; aansturing studenten, beheer financiën, automatisering,
algehele coördinatie.
2008-2009 (inval)docent (deeltijd) aan de HANZE HOGESCHOOL Groningen, School Rechten, o.a. de vakken mediation, conflicthantering,
communicatie voor juristen, adviesvaardigheden
|
|
1997-2006, vanuit AGATHA:
• advies, conflictbemiddeling, begeleiding en interim-klussen op
arbeidsrechtelijk/P&O gebied in de breedste zin van het woord voor
werkgevers en werknemers
• parttime interim-opdrachten bij organisaties als arbeidsjurist
op de P&O afdeling |
|
2005 – nov 2006
BAN PersoneelsDiensten:
Senior adviseur bij bureau voor ondersteuning van de locale overheid (in-,
door- en uitstroom van medewerkers)
• juridische ondersteuning op gebied van arbeidsrecht en ambtenarenrecht
en mediation
• coaching/loopbaanbegeleiding
• projectleiding/ondersteuning
• trainingsactiviteiten |
|
1999 - 2006
MEDIATION PLUS, een maatschap met 6 mediators
• het uitvoeren van met name zakelijke mediations
• projectmediator van het landelijke project ‘mediation naast
rechtspraak’ bij de arrondissementsrechtbank Assen |
|
1993-1999
ACADEMISCH ZIEKENHUIS GRONINGEN (drie functies):
1. Ambtelijk secretaris van de ondernemingsraad (OR):
2. Stafmedewerker P&O dienst Sociale Zaken:
3. Stafmedewerker P&O directiebureau |
|
1992-1993
Juridisch medewerker AROB hoor- en adviescommissie bij de RIJKSDIENST
VOOR HET WEGVERKEER te Veendam: |
|
1991-1992
Product Group Manager bij TREKPLEISTER Voordeeldrogisterijen |
|
1989-1991
Juridisch medewerker bij COÖPERATIEVE VERZEKERINGSGROEP 'HET ANKER'
u.a. te Groningen. |
|
1982-1983
Administratief medewerker bij de Nederlandse GASUNIE N.V. te Groningen. |
|
Opleiding/training: |
2011 |
Forumgesprekken; gespreksvorm waarbij een open discussie
wordt gevoerd tussen een leergroep en een of meer personen die hun
deskundigheid in de gedachtenwisseling inbrengen
|
2010-2011 |
Training en oefenengroepen Geweldloos Communiceren op basis van Marshall
B. Rosenberg |
2006-2008 |
Workshops innerlijk leiderschap, oa Stephen R. Covey;
de zeven eigenschappen van effectief leiderschap |
|
2003-2004 |
Opleiding tot Trainer/Coach (op basis van NLP) |
2002-2003 |
Opleiding tot Practitioner Neuro Linguïstisch Programmeren |
2001-2002 |
Training Verkoop- en Accountmanagement bij Krauthammer |
v.a. 2001 |
Workshops/trainingsdagen systemisch werk, organisatieopstellingen
(o.a. Bert Hellinger Instituut) |
2000-2006 |
Vervolg- en verdiepingsmodules op het gebied van mediation |
1998-1999 |
Opleiding tot NMI-mediator bij het Centrum voor Conflicthantering
te ’s Gravenhage; geregistreerd en gecertificeerd |
1992-1996 |
Modulen via de Open Universiteit:
Marketing, Organisatiekunde en Personeelsbeleid
|
v.a. 1990 |
diverse cursussen, workshops, therapievormen voor persoonlijke ontwikkeling,
heling innerlijk kind, in je eigen kracht gaan staan, sjamanisme |
1983-1989 |
Studie Rechtsgeleerdheid Rijksuniversiteit Groningen
Studierichtingen: Privaatrecht en Sociaal Economisch Recht |
1976-1982 |
Atheneum |